Surprising day.


السَّلَامُ عَلَيْكُمُوَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

16 Mei 2014

Ehem. Feels like been ages not writing meh. Mr. 'Malas' is everywhere nowadays. Err feels kinda awkward a little bit writing this right know. It might be a long writing.  Haha, but well here it goes. Bismillah. :)

Cewah, ayat intro bukan main lagi kan. Takde lah, just nak cerita sikit pasal interview aku je. Eheh, tu pon nak cerita kan?? Interview jek pon. Well, takpe lah, since aku pon dah lama tak menulis kan, so that why la nak bercerita ni. Interview ni pon untuk LI aku nanti. Ni first time ni kena interview.

Kena interview pulak dengan 3 orang. Pergh pergh, nervous dia tak payah cakap la. Bila Tipan dah cakap 3 tu aku macam, alamak haii~ Mende la aku nak cakap ni. Fuh. Masuk je bilik interview tu, awkward jugak aku rasa. Segan pon ado jugak, maklum  first time. Pastu aku pon tak tahu nak cakap apa, memang awkward lah jadinya.

Then start intro, ni pon aku awkward. Perkenal kan diri pon tak reti, kasi lempang lelaju. Heh. Oh ha, btw 2 of them is nogorian too. Ahah, Jelebu and Pilah yo jugak. Ok, masa ni kurang sikit akward + nervous aku. So start interview tu, memacam lah ditanya. Describe aku ni cemana, kenapa amik course aku tu, then apa yang aku boleh buat/ kinda macam bagus la kot, pastu kalau aku takde kenderaan cemana nak datang since aku pon datang dengan Tipan kan, hee, and etc. Then dorang perasan pulak lappy aku yang gabak tu, tanya kenapa bawak. So, since si Paku pesan bawak incase kalau dorang nak tengok system ke apa, aku bawak aje.

Taraa!!  Syarikat yang aku kena pergi interview tu. Btw, En. Fairul is one of the interviewer. Eheh. :P
Aku segan kot sebenarnya bila nak bukak lappy aku ni. Well, tahulah kan aku punya keyboard ni warna warni, meriah la katakan. Aku bukak jek, hah, amik kau. Memang sah sah lah its the first thing yang dorang nampak kan. Serius den malu gilo woi time tu. Ayohai, menahan yolah ekau dalam tu. So dah tunjuk, dorang pon tanya pasal system tu. System pasal CGPA calculator je. Common thing, pon tanya kenapa. Dah tanya pape yang patot, then tutup lah lappy. Habis lah. Tamat. Maka tamat jugaklah ke'nervous'an aku. Haa, nampak la banyak betei aku kurang kan. Dalam hati memacam dah fikir. Allah je tahu time tu. Huu~

Alhamdulillah, habis dah woi! Aku jerit dalam hati je lah. Haha, lega. Overall dorang memang best. Beriya gelak, padahal interview kot. Okay la tak la formal sangat, santai jek. Even bergelak pon tahu dorang serius. Yeke?? Ah, aku sembang je. Hmm, aku pon tak la totally ingat sangat semua secara detail apa yang berlaku masa tu, aturannya jugak tapi still its my first time kena interview for apply intern. Yelah, ni pon first time aku intern kan, haa. So nervous tu memang tak boleh dinafikan la kann~ The things surprised me bila interviewer tu tanya kenapa aku takde facebook and prefer twitter and also sama ada aku ni kuat nangis or tak. Tergelak je aku tahu. Takpe, jawab aje. Meraka tanya, kena la jawab ye tak. Hee. Ada la tu reason dorang.

Oh ye, btw one of the reason aku tulis pasal ni pon sebab aku ada bagitahu yang aku ada blog. Sebab aku kan suka nak hias blog aku ni, well its involving HTML a bit right. Ni pon berzaman dah tak tukar ha. Siap mintak link blog lagi, alahai sogan den dah hoi. Ingat memain jek, sekali betei dorang nak. Hamik kau. Haha. So akhirnya terhasil lah tulisan aku untuk hari ni. Well untuk kisah interview tamatlah. Tamat untuk kisah hari ni??

Belum. Ada sambungannya. Sebab apa?? Both things happened on the same day. Both thing seriously effects my whole day. Hee. Well, it really is a surprising day.  Since dah terlalu panjang aku tulis, aku stop sini dulu. See you in the next story. :)

Cubaan Allah.
Keep smiling.
;)

Comments

Popular Posts