Jaga ia dengan baik.

السَّلَامُ عَلَيْكُمُوَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ


Kau,
akhirnya aku berikan kau BUKU itu.

Ya,
buku yang tertulis segala isi hati aku ni.
Buku yang tertulis tentang sayang aku terhadap kau.
Buku yang tertulis tentang amarah aku terhadap kau.
Buku yang tertulis tentang rindu aku terhadap kau.
Buku yang tertulis tentang benci aku terhadap kau.
Buku yang tertulis tentang sedih aku terhadap kau.
Buku yang tertulis semua tentang kau.

Buku itu peneman setia.
Buku itu pendengar setia.
Buku itu sentiasa ada.
Buku itu sentiasa dekat.
Buku itu pemberi semangat.
Buku itu mengingatkan kau.
Buku itu diary kedua hidup aku.


Kau,
aku tahu walaupun cuma sekejap.
Aku tahu walaupun cuma sementara.
Peneman aku sudah jauh.
Peneman aku berada di samping kau.
Sukar untuk aku jauh dengan peneman setia aku.
Jaga ia dengan baik.

Kau baca.
Kau senyap.
Aku malu.
Aku segan.
Sekian.

Agak agak boleh lagi ke nak berdepan dengan kau ni..??

Comments

Popular Posts