Ciri - ciri blog tak menarik . .

11:55 PM

salam semua, hihi . . ^^
petang tadi, jalan la tengok group blogger kat FB, then aku jumpa lak info nieh . .
menarik pulak aku bace, tatau la kalau korang . . ;p
teringin lak aku nak share ngan korang . .
jom check jom, blog korang ade ciri² kat bawah tak . .
  1. Kalau nak letak lagu kat blog , boleh je . tapi , tolong jangan letak lagu yang rancak dan kuat seperti lagu Hardcore etc .
  2. Jangan gunakan widget untuk lagu yang tak boleh stop , biasanya orang akan tutup segera blog kita . selain tu , maunya orang yang ade heart attack mati tiba-tiba . :)
  3. Jangan gunakan tulisan gedik , buat orang sakit mata sakit hati nak baca entry blog anda . Contoh : sAyA sUkA aWaK lAh cOmEl . camne ntah dorang ni tulis entry dengan tulisan camni .
  4. Jangan gunakan tulisan ALPHABET atau tulisan besar . deyy , kat tadika dulu cikgu dah ajarkan penggunaan huruf kecil huruf besar . Contoh : SAYA SUKA AWAKLAH COMEL . tak cantik entry nya .
  5. Widget ntah pape yang tiada kaitan atau korang rasa tak perlu , lebih baik buangkan . sebab ia bukan mencantikkan blog , malah menhodohkan blog anda dan memberatkan kelajuan dan kelancara blog anda .
  6. Background , jangan gunakan warna yang terang reader and follower sakit mata . memanglah warna perangsang ingatan dan otak . tetapi untuk blog , cuba kurangkan dan ganti dengan gambar anda atau gune theme yang di sediakan atau try guna Google . search "blog layout"
  7. Mouse cursor jangan gunakan yang pelik dan banyak tulisan , konon cantik sebenarnya menyerabutkan .
  8. Widget yang object2 terbang tu tak perlu rasanya , kadangkala ia mencantikkan dan kadangkala menyerabutkan .
  9. Jangan gunakan kata-kata kesat untuk visitor , reader dan follower . Contoh : kau tak suka blog aku ? bleh blah r . blog aku , bukan blog kau . Blog anda akan dibanned oleh reader and blogwalker .
  10. Jangan paksa orang untuk follow blog kita , biarlah mereka follow kita dengan hati yang ikhlas dan atas kesukaan dan atas blog mana yang mereka berminat nak follow .
p/s : andai ada yang terasa , minta dimaafkan , saya sekadar berkongsi ilmu . kalau nak copy , mohon di beritahu dahulu atau ilmu yang anda copy tak akan bermakna :)

ikhlas dari : Chapieq Norrith

hah, pe macam de ke tersangkut 1, 2 . .
aku fikir nak tambah gak sikit, but tape lah . .
hmm, blog aku nie pulak pe ce kan, hehehe, ce komen sikit meh, ne tau de yang korang tak suke ke sal blog nie . .
bole aku perbaiki sikit ke kan, weee~ ^^

You Might Also Like

16 comments

  1. ermmm btul2 sgtla terutamanya yg sal trang, blink2, cursor pn blink gak..aduh pning pala nengoknya

    ReplyDelete
  2. yelaaa... mcm blog awk.. plg simple sya jumpa..!

    ReplyDelete
  3. @Silbiabigail
    : ahah, ye meyh ??
    macehmaceh ><

    ReplyDelete
  4. heheh,,,suke2...;) bagus btol entry nie...

    ReplyDelete
  5. @Khairull-Dean
    : most welcome ^^

    ReplyDelete
  6. entry yg b'gune...bole wat rjkn ni..huhu..=)

    ReplyDelete
  7. @~;:gyiem wave:;~
    : tau tape kan, sebab tu share, hihi ^^

    ReplyDelete